Jak ograniczyć cukier?

Każdy z nas lubi pozwolić sobie od czasu do czasu na chwilę przyjemności. Między innymi z tego powodu sięgamy po szeroko pojęte słodkości. W końcu nic tak nie poprawia humoru, jak kilka kostek ulubionej, aksamitnej czekolady, a kromka ciasta stanowi idealne dopełnienie popołudniowej kawy. Niestety, cukier nie jest przyjacielem naszego organizmu. Może przyczyniać się do rozwoju wielu chorób, prowadzić do nabierania dodatkowych kilogramów, a także działać uzależniająco. Jak nauczyć się żyć bez niego, lub przynajmniej znacznie zredukować jego spożycie?

Stopniowe zmiany w sposobie odżywiania

Najważniejszą zasadą jest powolne odzwyczajanie się od cukru. Nie warto od razu zupełnie z niego rezygnować, gdyż takie podejście będzie zwiększało ryzyko szybkiego powrotu do dawnych nawyków żywieniowych. Znacznie rozsądniej jest systematycznie zmniejszać porcje przyjmowanego cukru, stopniowo przyzwyczajając do tego organizm. Zrezygnujmy z wysokoprzetworzonej żywności, takiej jak batoniki i czekoladki na rzecz naturalnie występujących cukrów. Najlepszym źródłem są owoce.

Zdrowo i smacznie

Nawet po zrezygnowaniu ze spożywania cukru, wciąż możemy pozwolić sobie na zjedzenie deseru, czy pysznych, słodkich wypieków. Wykonajmy je jednak osobiście, korzystając ze starannie wyselekcjonowanych składników. Wykorzystajmy zdrowsze zamienniki białego cukru, takie jak erytrol – słodzik pozbawiony kalorii. Ten produkt znajdziemy między innymi na stronie https://marketbio.pl/category/erytrol-erytrytol-bezkaloryczny-slodzik.

Rozpowszechnij:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

jeden × trzy =