Za co odpowiada amortyzator w pracy zawieszenia pneumatycznego?

Zawieszenia pneumatyczną są alternatywą dla klasycznych układów zawieszenia, które cieszą się coraz większą popularnością wśród właścicieli samochodów. Są chętnie stosowane głównie ze względu na to, że znacząco poprawiają parametry trakcyjne pojazdu, co znacząco zwiększa komfort jazdy. Tego rodzaju zawieszenie znacząco polepszają także wizualny wygląd samochodu.

Zasada działania zawieszenia pneumatycznego

Zawieszenie pneumatyczne składa się z kolumny pneumatycznej, oddzielnych amortyzatorów, jednostki sterującej, kompresora powietrza, zasobnika ciśnienia oraz czujników i przewodów powietrza. Zamiast sprężyn, które znajdują się w klasycznym układzie zawieszenia, stosuje się w nich miechy pneumatyczne, które są zintegrowane z amortyzatorami i napełniane za pomocą kompresora. Amortyzatory są bardzo ważnymi elementami, które odpowiadają za utrzymanie ciągłego kontaktu kół z nawierzchnią oraz tłumią drgania podczas jazdy. Mają więc ogromny wpływ na komfort jazdy. Jak każda część, także amortyzatory z czasem ulegają zużyciu. Poszukując nowych części warto zapoznać się z ofertą dostępną na stronie https://thomasmarkt.com/1996-2016-2019.

Zawieszenie pneumatyczne jest chętnie wybierane także ze względu na to, że pozwala na bezproblemowe pokonywanie zakrętów nawet ze sporym obciążeniem, co jest szczególnie przydatne w przypadku samochodów typu kombi. Świetnie także redukuje drgania oraz wstrząsy, które generowane są podczas jazdy po dużych nierównościach oraz wymagającym terenie. Ten typ zawieszenia bardzo często wykorzystywany jest w samochodach terenowych.

Rozpowszechnij:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

5 × 1 =