Niezawodna kontrola dostępu w bankach

Celem kontroli dostępu jest umożliwienie wejścia do budynku lub poszczególnych sektorów banku tylko tym osobom, które są do tego upoważnione. Przez wiele dekad najpopularniejszym rozwiązaniem były klasyczna zamki wraz z pasującymi do nich kluczami. Jednak w ostatnich latach standardy znacząco się zmieniły. Instytucje bankowe nie tylko chcą w nowoczesny sposób kontrolować, kto ma dostęp do konkretnych pomieszczeń, ale i monitorować czas pracy pracowników czy zabezpieczać klientów. Klasyczne klucze są zastępowane elektronicznymi systemami kontroli dostępu, które zapewniają szybkie i wygodne użytkowanie.

Nowoczesny system kontroli dla instytucji bankowych

Dziś pracownicy banków, zamiast kluczy, noszą karty dostępu lub identyfikatory, które umożliwiają uzyskanie dostępu do zabezpieczonych obszarów. Systemy kontroli mogą być wykorzystywane do ograniczania dostępu do stacji roboczych, pomieszczeń z dokumentami, zawierającymi poufne dane, drukarek, a także drzwi wejściowych. W większych budynkach dostęp do drzwi zewnętrznych jest zwykle zarządzany przez właściciela lub agencję ochrony, natomiast dostęp do drzwi wewnętrznych biura jest kontrolowany przez najemcę.

Osoby, które nie mają kompleksowej wiedzy na temat kontroli dostępu, mogą pomyśleć, że system składa się tylko z karty i czytnika kart zamontowanych na ścianie obok drzwi. Za kulisami jest jednak jeszcze kilka części, z których wszystkie współpracują ze sobą, aby stworzyć odpowiednie zabezpieczania. Ograniczenie dostępu w bankach może zapewnić niezawodny system bibinet firmy MicroMade. Umożliwia on nie tylko kontrolę tego, kto może dostać się do konkretnego miejsca w budynku, ale także pozwala na rejestrowanie czasu pracy zatrudnionych osób.

Kontrola dostępu, ewidencja czasu pracy czy zabezpieczenie strefy dla klientów?

Podstawowy system kontroli dostępu składa się z kontrolera, czytnika lub rejestratora podłączonego do komputera oraz identyfikatorów w formie kart i breloków. Transpondery wystarczy przyłożyć do czytnika, aby uzyskać dostęp do chronionych stref. To rozwiązanie bardzo wygodne, sprawdzone i trwałe. Nie trzeba za każdym razem wpisywać skomplikowanych kodów czy szukać kluczy. Proces uzyskania dostępu odbywa się o wiele szybciej.

Ciekawą funkcjonalnością jest także, gwarantowana przez zestaw MM-bank, możliwość zabezpieczenia strefy 24h, czyli miejsca, gdzie znajduje się wrzutnia oraz bankomat. Rozwiązanie to gwarantuje osobie, która korzysta np. z bankomatu komfortową prywatność, ponieważ dostęp osób trzecich do pomieszczenia z urządzeniem jest wtedy ograniczony. Systemy MicroMade można skutecznie wykorzystać również do kontroli czasu pracy pracowników banków. Zaawansowane oprogramowanie gromadzi informacje na temat wejścia i wyjścia danej osoby, tworzy bardzo przydatne raporty, umożliwia edycję harmonogramu pracy czy kontrolę frekwencji. W znaczny sposób ułatwia organizację spraw związanych z kadrami w danej placówce. Kontrola dostępu w bankach i system ewidencji czasu pracy to niezawodne rozwiązania, które oferuje marka MicroMade.

Rozpowszechnij:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

cztery × 5 =