Zawieszenie to niezwykle istotny element konstrukcyjny każdego samochodu osobowego. Odpowiada bowiem za przenoszenie sił zaistniałych na styku opony z podłożem bezpośrednio na nadwozie, tłumiąc jednocześnie wszelkie wstrząsy. W ten sposób gwarantuje kierowcy optymalny komfort jazdy, a dodatkowo dba o jego bezpieczeństwo (poprzez skuteczne regulowanie sterowności maszyny). Niestety polskie drogi obfitujące w dziury, koleiny i uskoki sprzyjają różnorodnym awariom zawieszenia.
W układzie zawieszenia najczęściej psują się niewielkie elementy. Doskonałym przykładem są choćby amortyzatory, których zadanie polega na niwelowaniu nierówności jezdni i podnoszeniu przyczepności kół do podłoża. Wskutek eksploatacji pod dużym obciążeniem naturalnie zużywają się – średnio po około 90 000 kilometrów. Podstawowe objawy to problemy z utrzymaniem właściwego toru jazdy, zjawisko „nurkowania” podczas hamowania, a także przysiadanie samochodu na tylnych kołach w momencie gwałtownego ruszania z miejsca. Podatne na usterki są ponadto wahacze wykonujące ruch obrotowy wokół stałej osi. Przeważnie uszkodzeniu ulegają w nich kulowe sworznie, dając o tym znać poprzez specyficzne stukanie o sporej intensywności natężenia dźwięku. Wyjątkowo wrażliwe są również sprężyny, stabilizatory oraz końcówka drążka kierowniczego łącząca zwrotnicę z przekładnią. Aby w znacznym stopniu ograniczyć ryzyko awarii wymienionych komponentów, należy przede wszystkim systematycznie dokonywać przeglądu technicznego zawieszenia i przeprowadzać odpowiednie czynności serwisowe w profesjonalnym warsztacie.