Badania dowodzą, że komunikat (zwłaszcza reklamowy), żeby trafić do odbiorcy musi być przez niego zobaczony minimum 10-11 razy. Przekaz musi być spójny niezależnie od tego, jaki nośnik komunikatu zostanie użyty. Warstwa wizualna, hasło promocyjne, stylistyka muszą być powtarzalne, żeby przekaz był rzeczywiście powtarzalny i zapisał się w pamięci odbiorcy. Różnorodność form reklamowych daje możliwość dotarcia do potencjalnego klienta w różny sposób, „złapania” go w różnych sytuacjach. Gadżety reklamowe jako nośniki przekazu marki pełnią z jednej strony funkcję przypominającą a z drugiej służą budowaniu relacji.
Gadżety reklamowe gadżetom nierówne. Na rynku dostępne są bardzo różnego rodzaju gadżety – od tanich drobiazgów po produkty typu premium, które przeznaczone są dla najważniejszych partnerów. Wśród materiałów reklamowych ważną rolę pełnią materiały poligraficzne, w tym opakowania. Są nie tylko ochroną dla produktu ale też bardzo ważną częścią marki, nośnikiem promocyjnych treści. Ważne, żeby odpowiednio dopasować je do samego produktu. Czyli w przypadku na przykład ekologicznych kremów warto wykorzystać materiały eko. Trudno też wyobrazić sobie, żeby producent piwa oferował drobiazgi dla dzieci.
Materiały poligraficzne, gadżety reklamowe to podstawowe narzędzia marketingowca. Warte są wykorzystania zarówno w skali masowej jak i jako zindywidualizowane prezenty dla wybranych. Ważne, żeby były dopasowane do marki i służyły budowaniu jej wizerunku. Atrakcyjny gadżet ale daleki od produktu, który ma promować nie spełni swojej roli.