Do jakich potraw dodać olej lniany

Wydawać by się mogło, że olej lniany jest kolejnym, modnym produktem w świecie zdrowego odżywiania. Z uwagi na bogactwo niezbędnych kwasów tłuszczowych Omega-3, które mają pozytywny wpływ na nasze serce i cały układ krwionośny oraz zawartość witamin i minerałów, stosowany jest przez wszystkich, niezależnie od wieku.

Co należy wiedzieć

Olej lniany powstaje poprzez tłoczenie na zimno dojrzałych nasion lnu, uznawanych przez specjalistów za jedno z najlepszych źródeł tłuszczów roślinnych. Aby w pełni wykorzystać jego działanie prozdrowotne, należy spożywać go na zimno i przechowywać w lodówce w ciemnych butelkach szklanych. Po otwarciu butelki zawartość należy spożyć w ciągu 3 – 4 tygodni.

Zastosowanie w kuchni

Jeśli nigdy nie próbowaliśmy oleju lnianego, przygotujmy się na delikatny orzechowy smak, który wzbogaci przygotowywane posiłki. Włączenie go do zdrowej diety jest dość proste i każdy, nawet początkujący kucharz powinien sobie z tym poradzić. Olej może być aromatycznym dodatkiem do sałatek, na jego bazie stworzysz pyszne dipy i sosy sałatkowe. Jeżeli grillujesz lub pieczesz mięso, warto nanieść kilka kropli na gotowe danie, aby wydobyć smak i aromat.
Dodając olej lniany do koktajli proteinowych lub do świeżego soku warzywnego, uzyskamy napój wypełniony kwasami tłuszczowymi Omega-3, przeciwutleniaczami, witaminami i minerałami. Produkt szczególnie dobrze smakuje dodawany do twarożków, zarówno tych na słodko jak i wytrawnych. Można wykorzystać go do przyrządzenia hummusu lub pysznego pesto, a także do majonezu lub keczupu. Warto zapamiętać, że olej lniany może być stosowany, jako dodatek do zup i gulaszów, ale co ważne – tylko po ugotowaniu.

Rozpowszechnij:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

20 + trzy =