Sklep odzieżowy to prawdziwa gratka dla każdej kobiety. Większość z nas uwielbia przymierzać, dotykać , oglądać, a najbardziej kupić (najlepiej za niską cenę) a później z dumą nosić. Dla klienta podstawowym wyposażeniem sklepu odzieżowego jest wieszak i kasa, gdzie może zakupić wybrany artykuł. Ponadto przymierzalnia, by sprawdzić jak leży dany produkt i właściwie to tyle. Po stronie sprzedawcy nie jest to takie oczywiste i okazuje się, że wyposażenie sklepów odzieżowych jest dużo bogatsze.
Zacznijmy od wejścia. Już na początku pojawiają się bramki antywłamaniowe, które powinny wychwytywać nieuczciwych klientów. Za każdym razem, gdy złodziej wychodzi z zabezpieczonym przed kradzieżą towarem, bramki dają o sobie znać głośnym sygnałem dźwiękowym (czasem uruchamiają się również z innych powodów, o czym przekonało się wielu niewinnych klientów). Jeśli mowa o bramkach, to sklep odzieżowy powinien posiadać zabezpieczenia, które nakłada zgodnie z obowiązującymi w danej firmie przepisami wewnętrznymi, na konkretne partie ubrań (najczęściej ze względu na ich wartość).
Projektowanie sklepów uwzględnia rozmieszczenie w przestrzeni należącej do sklepu poszczególnych elementów takich jak część handlowa, przymierzalnie czy kasa wraz z punktem reklamacyjnym. Sklep nie może istnieć bez regałów lub ekspozytorów z wieszakami, a także manekinów, które prezentują najnowsze trendy. Ponadto lustra, wygodne siedziska dla klientów oczekujących w przymierzalni lub na hali sprzedażowej w pobliżu stoisk z butami.