Co jest potrzebne do podłączenia kabli w biurze?

Nie ma absolutnie nic bardziej irytującego niż setki kabli plątających się po biurze i uniemożliwiających komfortową pracę osobom wykonującym swoje obowiązki. W związku z tym należy zadbać o właściwe ich podłączenie, co pozwoli w dużym stopniu uporządkować przestrzeń. Jest to możliwe dzięki takiemu rozwiązaniu jak choćby specjalistyczny system biurowej dystrybucji energii elektrycznej, dostosowany do zmieniających się stanowisk pracy.

Te systemy warto poznać

Jednym z podstawowych systemów organizacji przewodów w biurach są kanały przypodłogowe (elektroinstalacyjne), które zapewniają sprawne organizowanie wszelkich możliwych kabli – m.in. zasilających, sterujących oraz komunikacyjnych. Kanały te posiadają wysokość od 11 do 60 mm i umożliwiają montowanie specjalnych przegród czy osprzętu. Są wyposażone w klamry rozporowe mające za zadanie przytrzymanie przewodów przed nałożeniem pokrywy.

Kolejnym często stosowanym w biurach systemem organizacji kabli są kanały podparapetowe, bazujące na stabilizatorach wapniowo-cynkowych. Dzięki temu są odporne na wysokie temperatury. Elementy omawianego systemu łączy się, wykorzystując w tym celu łączniki albo kołki sprzęgające. Rozdział energii oraz sygnału odbywa się w tym przypadku za pomocą specjalnych stacji zaopatrzeniowych. Warto podkreślić, że kable są zawsze doprowadzane do wnętrza owej stacji z użyciem takich akcesoriów, jak przepusty kablowe.

Trzecim istotnym systemem są kolumny elektroistalacyjne, do których przewody są doprowadzane albo z podłogi, albo z sufitu. Rozdział prądu następuje tutaj bezpośrednio w środku kolumny, a osprzęt obejmuje różnego rodzaju gniazda, łączniki i przyłącza telekomunikacyjne.
Wiele z tych elementów można znaleźć na https://www.bhjanecki.pl/.

Rozpowszechnij:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

16 + cztery =