Klasyczne systemy napędowe wykorzystywane w przemyśle składają się z wielu elementów, takich jak jak choćby silnik, zestaw sprzęgieł, okablowanie i przekładnie zębate. Przez to zajmują zbyt dużo miejsca, są mocno awaryjne i potrzebują sporo energii do prawidłowego działania. Na szczęście na rynku istnieje znakomita alternatywa w postaci kompaktowych motoreduktorów. Popularnością cieszą się szczególnie modele walcowe i ślimakowe, które posiada w swoim asortymencie m.in. choćby toruńska firma taka jak https://sempolska.com.pl/oferta/motoreduktory-walcowe-keb-3-2/.
Podstawową zaletą standardowego motoreduktora jest niewielki rozmiar, w znacznym stopniu ułatwiający umieszczenie tej jednostki w danym urządzeniu i jednocześnie zwiększający jej funkcjonalność. Pozostałe istotne atuty to przede wszystkim precyzyjna praca i emitowanie minimalnego hałasu (w pełni akceptowalnego dla ludzkiego ucha). Motoreduktory są używane głównie w celu skutecznego przenoszenia dużych sił silnika ze strony napędowej na stronę wyjściową. Najważniejszą rolę pełni tutaj przekładnia, która funkcjonuje podobnie jak przetwornik momentu obrotowego, czyli ogranicza prędkość obrotową do wymaganego poziomu. Dodatkowo omawiany element może zatrzymywać silnik w pożądanym momencie. Jeśli chodzi o konkretne zastosowania motoreduktorów, to montuje się je np. w maszynach wytwarzających części i podzespoły do samochodów osobowych oraz innych pojazdów. Poza tym stanowią normę w zaawansowanych liniach montażowych i taśmociągach transportowych, autonomicznych robotach, manipulatorach synchronizacyjnych, kolejkach górskich, wózkach suwnicowych czy wciągarkach.