Rekrutacja to proces przyciągania, selekcji i zatrudniania odpowiednich kandydatów do pracy w organizacji. Rekrutacja może być postrzegana jako problem marketingowy, w którym sprzedawanym „produktem” jest reputacja pracodawcy.
Dobra rekrutacja nie jest łatwa. Wymaga dobrego zrozumienia rynku, umiejętności jasnego określenia i zakomunikowania potrzeb firmy oraz tego, jak pasują one do umiejętności i doświadczenia kandydatów. Potrzebuje również dobrze opracowanego planu pozyskiwania kandydatów poprzez reklamę, networking i inne metody. Możesz też zlecić rekrutację innej firmie, np. tej ze strony https://emat.com.pl/rekrutacja-stala/.
Celem rekrutacji jest wybór odpowiednich kandydatów do pracy w organizacji. Wiąże się to z dwoma procesami:
Rekrutacja to także proces biznesowy, który pomaga organizacjom zwiększyć ich przewagę konkurencyjną. Wymaga planowania i monitorowania na każdym etapie jego realizacji. Jest to proces ciągły, który odbywa się przez cały okres zatrudnienia pracownika w organizacji. Pierwsze kroki w procesie rekrutacji są zazwyczaj związane z pozyskiwaniem nowych pracowników poprzez publiczne ogłaszanie ofert pracy za pośrednictwem różnych mediów (np. gazet), poprzez polecanie przez obecnych pracowników lub inne organizacje, lub poprzez profesjonalne agencje zatrudnienia, które wyszukują w imieniu pracodawców stanowiska z wykwalifikowanymi kandydatami.