Aromamarketing to bardzo skuteczna forma dotarcia do klienta. Dany zapach może kojarzyć się z marką lub z obiektem. Przyjemne zapachy działają na zmysły i szybko zapadają w pamięci, z tego względu w sklepach lub w galeriach handlowych często stosuje się luksusowe zapachy, które charakterystyczne są dla danego miejsca. Uważa się, że aromat przenika głęboko i działa na podświadomość, ładny zapach wyzwala hormony szczęścia, potrafi zrelaksować oraz poprawia samopoczucie. Coraz więcej osób sięga po dyfuzory zapachów — to idealne rozwiązanie do restauracji, hoteli, gabinetów kosmetycznych oraz do sklepów odzieżowych.
Profesjonalne zapachy do pomieszczeń działają na zmysły klientów oraz pracowników, są przyjemne i sprawiają, że aromat kojarzy się z marką. Dobrze dobrany zapach zapada w pamięć, nie przeszkadza podczas pracy i stanowi atrakcyjne tło podczas zakupów. Aromaty mogą wpłynąć na klientów, którzy zapragną wrócić w momencie, gdy poczują daną nutę. Dyskretne dyfuzory regularnie wypuszczają wybrany aromat, który unosi się w powietrzu i otula zmysły. Zapachy we wnętrzach powinny być dopasowane do danej działalności. W sklepach odzieżowych, w salonach kosmetycznych czy w hotelach poleca się nuty luksusowe, orientalne. W sklepach spożywczych i w restauracjach często wybiera się zapachy owocowo-kwiatowe.