Zadaniem menedżera jest sprawić, aby firma osiągała lepsze wyniki. Musi więc on być w stanie widzieć jednocześnie szeroki obraz przedsiębiorstwa, jak i poszczególne jego segmenty. Aby było to możliwe, powstały specjalne programy, których głównym celem jest ułatwienie zarządzania firmą.
Najpopularniejszym systemem dla małych firm jest System Business Intelligence. Główną ideą tego systemu jest to, by menedżerowie mieli możliwość otwartej komunikacji między sobą a pracownikami, aby obie strony były lepiej poinformowane o tym, co i jak należy zrobić. Dodatkowo za pomocą kokpitu menedżerskiego mogą oni przydzielać zadania pracownikom i kontrolować to, na jakim etapie jest ich realizacja.
System BI to połączenie dwóch systemów:
Oprogramowanie to pomaga zarządzać zadaniami, przydzielać je pracownikom i śledzić postępy. Pozwala również na tworzenie raportów na podstawie statusu projektów, dzięki czemu można podejmować lepsze decyzje i analizować dotychczasowe działania.
Oprogramowanie do śledzenia czasu pozwala monitorować, ile czasu każdy pracownik spędza na każdym przypisanym do niego projekcie lub zadaniu. Ma to ułatwić zarządzanie zespołem oraz organizację czasu pracy. System ten pozwala na zmniejszenie marnotrawstwa czasu i wzrost produktywności pracowników.