Będąc właścicielem sklepu internetowego, trzeba mierzyć się z wieloma wyzwaniami, a miarę rozwoju firmy wprowadzać nowe rozwiązania, które pozwolą jeszcze lepiej dostosować sklep do wymagań rynkowych oraz potrzeb klientów. W miarę pracy nad własną działalnością można spotkać się z hasłem fulfillment dla sklepu internetowego, odnoszącym się do działań logistycznych. Niezależnie od tego, jak duży jest prowadzony sklep online, fulfillment jest rozwiązaniem, które może znacząco ułatwić prowadzenie przedsiębiorstwa w Internecie, a jednocześnie oszczędzić ogrom czasu i pieniędzy. Czym dokładnie jest fulfillment i jakie realne korzyści przynosi osobom posiadającym własny sklep internetowy?
Fulfillment to nic innego jak przekazanie obsługi logistycznej zamówień zewnętrznemu operatorowi. W zależności od wybranego modelu biznesowego wybrany podmiot będący podwykonawcą zadba o przeprowadzenie części lub całego procesu obsługi i realizacji zamówienia. Odbierze zatem towar od dostawcy, a potem przekaże go bezpośrednio do klienta. W razie potrzeby zajmie się również tymczasowym magazynowaniem towaru, a nawet obsługą nagłych reklamacji i zwrotów. Takie rozwiązanie jest świetne, gdyż pozwala zaoszczędzić czas, który może zostać przeznaczony na inne działania w firmie. Koszty usług zewnętrznych nie są wygórowane i co istotne, znacznie niższe od zajmowania się wymienionymi zadaniami na własną rękę. Właśnie dlatego warto zainwestować w fulfillment i wdrożyć go we własnym sklepie internetowym.