Filtr cząstek stałych, którego zadaniem jest zatrzymywanie oraz neutralizowanie cząstek sadzy powstających podczas pracy układu wydechowego. Musi być w niego wyposażony każdy silnik wysokoprężny. Warto więc dowiedzieć się, jak jest zbudowany oraz w jaki sposób spełnia swoją rolę.
Filtr cząstek stałych posiada nieskomplikowaną budowę. Składa się bowiem z ceramicznego wkładu oraz metalowej obudowy. Swoim wyglądem przypomina on nieco plaster miodu, ponieważ składa się z dużej ilości kanalików. Są one porowate, a część z nich jest pozatykana. Dzięki temu, że są one zdecydowanie mniejsze niż średnica cząsteczek sadzy zanieczyszczenia te zatrzymują się na filtrze i nie mają możliwości wydostania się na zewnątrz silnika. Są one następnie usuwane z niego w procesie regeneracji filtra. Spaliny pozbawione sadzy oraz innych większych zanieczyszczeń pozostają na nim i są usuwane poza układ wydechowy samochodu. Wyróżnia się dwa rodzaje filtrów cząsteczek stałych. Suchy, nazywany także DPF, charakteryzuje się tym, że na jego ściankach znajdują się cząsteczki tlenku glinu oraz platyny. Filtr mokry, czyli FAP, wymaga zastosowania specjalnego dodatku do paliwa, czyli płynu katalicznego. Poszukując tego elementu do swojego pojazdu warto zapoznać się z bogatą ofertą dostępną pod adresem https://pamaku.pl/dpf-filtry-czastek-stalych-mazda-6-i3965.html. Można znaleźć w niej filtry przeznaczone nie tylko do pojazdów Mazda, ale także samochodów wielu innych marek.