Certyfikaty ISO, czyli certyfikaty dotyczące systemów zarządzania na różnych płaszczyznach działania firmy, podnoszą prestiż przedsiębiorstw. Uzyskanie takiego potwierdzenia stosowania się do międzynarodowych norm oraz wymagań, powoduje, że w oczach naszych klientów, czy też współpracowników jesteśmy bardziej wiarygodni. Certyfikaty są najlepszym dowodem na to, że nasza działalność uznaje tylko rozwiązania wysokiej jakości, które są powszechnie uznane w danej branży za prawidłowe i zgodne z etyką biznesu.
Chcąc zdobyć odpowiedni certyfikat, najpierw musimy zapoznać się z ich oznaczeniami. Np. certyfikacja ISO 27001 dotyczy standardów systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji. W tym przypadku chodzi nie tylko o dane przetwarzane za pośrednictwem komputerów, ale także o informacje wydrukowane i kserowane, które krążą po takich działach jak księgowość, czy też kadry. Planując wystąpić o przyznanie tego certyfikatu, warto zapoznać się z wymogami, jakie musimy spełnić. Nasze niedociągnięcia dostrzegą doskonale zewnętrzni audytorzy, którzy wypunktują słabości i wskażą odpowiednią ścieżkę do osiągnięcia celu. Gdy wprowadzimy w życie niezbędne procedury, będziemy mogli oficjalnie wystąpić o przyznanie stosownego dokumenty potwierdzającego działanie według najlepszych możliwych praktyk.